پرهیز از ورزش در دوران نقاهت کرونا

پرهیزاز ورزش در دوران نقاهت

مبتلایان به کرونا در دوران نقاهت از فعالیت ورزشی شدید بپرهیزند ..!

مبتلایان به بیماری ویروس کرونا که با علایم شدید سرفه ، تنگی نفس و احتقان شدید ریوی روبرو هستند در دوره نقاهت باید از فعالیت ورزشی شدید بپرهیزند .

بهترین شیوه فعالیت ورزشی برای پرهیزاز ورزش در دوران نقاهت اجتناب از فعالیت ورزشی شدید است . اما پس از بیماری کرونا و در طول 2 تا 3 هفته استراحت انجام برخی تمرین های تنفسی ساده پیشنهاد می شود تا دوباره ریه ها بتوانند به ارامی کارایی طبیعی خود را به دست اورند .

با توجه به اینکه ویروس میتواند در بسیاری از سیستم های بدن عوارضی ایجاد کند ، بهترین روش آن است که بیمار تمرین های ورزشی خود را به روشی آهسته و ثابت از سر بگیرد ، به طوری که تمرین را با شدت بسیار کم شروع کرده و به تدریج خود را در یک دوره سه تا چهار هفته ای تقویت کند .

این تمرین ها به هیچ عنوان نباید ایجاد خستگی شود . در هر نوبت تمرین ، ریه ها سه تا چهار بار با یک نفس عمیق از هوا پر و در سینه حبس شده و بعد از ان عمل بازدم انجام می شود . این کار کمک زیادی به پاکسازی و بازیابی سریع تر عملکرد ریه ها می کند .

پرهیزاز ورزش در دوران نقاهت انجام این تمرین های آسان باید در حالت خوابیده یا نشسته باشد ، لذا ایستادن و راه رفتن در حین تمرین توصیه نمی شود . این تمرین ها را میتوان در خانه انجام داد ولی ضروری است که در حضور فرد دیگری انجام شود . لذا بهتر است تمرینات ورزشی با مشورت پزشک معالج فرد باشد و در صورت بروز مشکل نیز با پزشک تماس گرفته شود .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *